måndag 17 april 2017

Bagela bel dehen



Vilken härlig rubrik jag lyckades få till! Lyxfrukost skulle jag vilja kalla det här. Första gången jag gjorde någonting med bondbönor. Jag som alltid sagt att jag inte gillar bönor... ser ut att bli en ändring på det. :) T.o.m. dottern i huset var lite överraskad att jag kockat frukost med bönor. :) :) :) Hur som helst - gott var det och gav en bra start på dagen! Original-receptet hittar ni här.


1 burk bondbönor
3-4 pitabröd
3 ägg
1 msk torkad mynta
0,5 tsk spiskummin
Citron efter smak
Salt och peppar
Ghee eller vanligt smör/olja att steka ägget i
Tomater

Skär pitabröden till små bitar och lägg på en tallrik. Skala bönorna, kasta skalet och behåll bönorna och spadet som finns burken. Koka bönorna i sitt spad, krydda med citronsaft, mynta, spiskummin, lite salt och peppar. Häll bönorna och spadet över pitabrödet. Stek ägg i ghee eller smör.Lägg äggen över brödet och bönorna. Strö över lite persilja. Servera med t.ex. tomat eller andra grönsaker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar