måndag 17 april 2017

Persiljefisk med råstekt potatis



Det här serverade jag med råstekt potatis som jag duttade lite grädde i, och kryddade med salt, peppar och massor av finhackad färsk persilja. Riktigt gott blev det!

500 g vit fiskfilé
75 g smör
1 vitlöksklyfta
3-4 msk finhackad persilja
1 dl ströbröd
Salt & peppar
2-3 msk citronsaft
1 fiskbuljong
Ca 2 dl vatten
2-3 tomater  

Värm ugnen till 200°. Lägg fisken i en ugnsform. Blanda smör, persilja, pressad vitlök, ströbröd, citronsaft salt och peppar till en smulig massa. Strö det på fisken. Dela tomat i mitten, lägg på plåten och krydda med örtsalt eller salt. Blanda buljongtärning eller salt med lite vätska och lägg det försiktigt i plåten runt om fisken. Tillaga mitt i ugnen i ca 15 min, tills fisken är klar.

Så här såg det hela ut innan jag satt det i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar