lördag 15 september 2012

Cookies

Eftersom jag nyligen inhandlat 2 förtjusande plåtaskar så tyckte jag det var dags att baka cookies, så att jag åtminstone tar den ena i användning. Visst är dom fina? ;)

På bloggen "Baka baka liten kaka" hittade jag ett recept på dajmcookies som lät intressant. Men eftersom jag inte hade dajmkulor hemma så använde jag mig av Turkisk peppar crush i stället. Fungerade riktigt bra. Söta cookies och salt turkisk peppar. Kanske inte dom vackraste cookies men vad gör det - smaken är ju avgörande....

150 g mjukt smör
100 g råsocker
1 ägg
220 g mjöl
1 tsk bikarbonat
1 kryddmått salt
150 g Turkisk peppar crush

Blanda mjöl, bikarbonat, salt och turkisk peppar crush i en skål. Vispa smör och socker krämigt i en annan skål. Tillsätt ägget och vispa. Blanda ner de torra ingredienserna. Klicka ut kakor på bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i 180 grader i mitten av ugnen ca 20 minuter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar