lördag 11 maj 2013

Handarbeten...

Här emellan skall jag visa ett par köks-relaterade handarbeten jag gjort....

Disktrasan är min favorit. Virkad i bomullsgarn. Att använda en hemmagjord disktrasa känns lite miljövänligt för du kan tvätta den om och om och om igen. Dessutom torkar den upp våta fläckar på diskbordet otroligt bra. Lätt att göra - bara virka stolpar och en kant runt om man vill!


En annan grej jag virkat under vintern är ett par tre pannlappar som jag tänkt ta ut till landet. Har en passion för flaggor.... och när jag bongade det här mönstret på internet så var det ju bara att börja virka. Än så länge har jag då gjort Finland, Åland och Danmark men på min lista finns flera flaggor jag vill virka - återkommer när jag gjort det... Här hittar ni beskrivning till flaggorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar