måndag 6 januari 2014

Inspiration

Inspirationshyllan... eller en del av den för att vara mer exakt...


Som sagt.... det finns ett antal kok- och bakningsböcker i vårat hushåll... En del har vi fått av vänner och bekanta, andra har vi köpt på loppis eller på rea. Sen finns det ju dom där böckerna som man absolut måste ha... Här finns många favoriter bl.a. Hans Välimäki's "Mummola".

En annan bok som jag gärna bläddrar i är "The Family Meal". Den köpte jag i Barcelona och den är fylld med bilder och inspiration. Där finns så många recept jag skulle vilja pröva och någon dag gör jag det också! :D

"Cool Cuisine" är köpt i Reykjavik och i den finns receptet på typiska isländska kanelbullar. Mumsfilibabba säger jag bara. :D

"Baking with Julia" köptes efter att jag sett filmen "Julia och Julie".

Känner jag för att titta på vackra tårtor så bläddrar jag i "Den store kakeboka". Varje bok är speciell och har sin egen historia varför den finns på vår inspirationshylla. Och ingen av böckerna skulle jag vilja vara utan - tvärtom, finns många fler som jag önskar fanns på hyllan... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar