lördag 16 februari 2013

Lutfisk

I vårat hushåll så är det mannen och dottern i huset som älskar lutfisk. Själv äter jag den men blir jag utan så är det ingen katastrof... Till jul hade vi ingen lutfisk - och länge klarade jag mig att inte behöva köpa hem, men när affären hade lutfisk till specialpris sent in i januari tyckte dottern i huset att det var hög tid för oss att göra lutfisk. Så här är den nu - lutfisken... ser ju allt annat än aptitlig ut men med vitsås och massor av malen kryddpeppar och vitpeppar så är den helt okej.


Moderna tider som det är så behövde man inte ens vattna ur lutfisken. Bara att sätta hela förpackningen i kokande vatten och låt badda i en halv timme. Ja, jag vet - det doftar inte gott i huset när man kokar lutfisk men en gång om året står man väl ut...? ;)

Till detta serverade vi som sagt kokt potatis och en helt vanlig vitsås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar