söndag 2 februari 2014

Kyckling med smak av citron

Det låg några citroner som måste användas på vårat diskbord och kyckling i kylen. Visste att någonstans har jag ett recept på citron-broiler jag ville prova men förstås, när jag som bäst behövde det så hittade jag ingenstans!! Så jag googlade lite och kombinerade ihop två recept. Helt okej blev resultatet men jag är övertygad om att det recept jag inte hittade skulle ha smakat ännu bättre - återkommer med det, när receptet är återfunnet... ;)


450 g broiler bröstfilé, omarinerad

1 dl rapsolja
saften av 1 citron
1 tsk timjan
ca 3 msk färsk persilja
1 krm salt
1 krm svartpeppar

Blanda detta och bred det på bitarna av broiler. Lägg alltsammans i en ugnsform.

Häll över ett par deciliter av vitt vin (eller buljong).

Dela två citroner i fjärdedelar och stick ner dem mellan bitarna av broiler.

Grädda i ugnen 225C ca 30 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar