söndag 2 februari 2014

Ny bok...

eller en gammal bok men ny för oss. Dottern i huset beställde böcker från Adlibris och då var den här på rea. Här finns flere recept som jag känner för att prova i något skede...


Patatas Bravas - typisk spansk tapas och visst var det gott, på en trevlig uteservering, i ett soligt och varmt Barcelona, trevligt sällskap. Mera kan man inte begära. Nu är det bara att prova själv att göra dessa.... I sommar... så kan vi avnjuta dom ute en solig sommardag och låtsas att vi är någon annanstans... ;)


En annan favorit är Crema Catalana - mmmmm, så som vi åt den på restaurang La Clara i Barcelona.... Två gånger har jag varit i Barcelona, två gånger har jag besökt denna restaurang, två gånger har jag blivit bjuden Cava on the house. Var säker på att nästa gång jag åker ner till Barcelona besöker jag den här restaurangen igen. Titta bara http://laclararestaurant.com/galeria-de-fotos/ visst ser det mysigt ut där??











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar