fredag 13 januari 2017

Omelett med potatis och sallad med hallomi

En mättande omelett och en enkel sallad. Googlade på omelett och det finns ju tusen och en beskrivningar hur man gör... men så här gjorde jag - den här gången. :)


Tvätta och skala önskad mängd potatis. Tärna potatisen.


Stek potatisen i lite olja. När potatisen var nästan genomstekt så lade jag till lite finhackad soltorkad tomat, bara för att ge lite färg till omeletten och för att jag tycker det är gott med soltorkade tomater. :)

Vispa upp så många ägg som du vill göra din omelett på. Jag vispade 6 st eftersom det är en stor stekpanna jag gjorde omeletten i. Så låter du omeletten puttra på, på svag värme, tills den är genomstekt.


Till detta serverade vi en enkel hallomi-sallad som bestod av gröna salladsblad, paprika, tomat, gurka, picklad rödlök och stekt hallomi-ost.


På salladen ringlade jag lite granatäppelsirap och det blev jättegott. Granatäppelsirapen påminner lite i smak om balsamvinäger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar