måndag 24 mars 2014

Pestolax

Ett recept hur högen "vill prova någon gång". Passade på när mannen i huset inte var hemma och åt med oss - är inte riktigt säker på att han skulle ha gillat det här men både jag och dottern i huset tycket det var jättegott. Bör kanske tilläggas att vi båda älskar pesto - så kan ju bero på det...


1/2 laxfilé
salt, peppar
1/2 brk Barilla grön pestosås
solrosfrön
riven parmesanost

Salta och peppra laxfilén. Bred över pestosås i önskad mängd. Går säkert riktigt bra med röd pestosås också men själv föredrar jag den gröna versionen. :)

Hacka solrosfröna i mindre bitar om så önskas. Jag bara strödde hela solrosfrön på pestosåsen. Tyckte det blev riktigt bra så också.

Så rev jag lite parmesanost över och gräddade i 175C ca 30 min.

Så här såg det ut innan det åkte in i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar